Τα δικαιώματα του τουρίστα και οι υποχρεώσεις του ξενοδόχου

admin Χωρίς κατηγορία 311 views 0 0

Η Ένωση Καταναλωτών – Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ) εξέδωσε χρήσιμες συμβουλές για τις διακοπές σας.

Πρώτα από όλα, η ΕΚΠΟΙΖΩ συμβουλεύει να επιλέξετε κατάλυμα που έχει το ειδικό σήμα λειτουργίας του ΕΟΤ και σε δεύτερη φάση, πριν ξεκινήσετε τις διακοπές σας, μάθετε τα δικαιώματά σας.

Ειδικότερα, η ΕΚΠΟΙΖΩ ενημερώνει:

Σε περίπτωση που έχετε κλείσει δωμάτιο σε ξενοδοχείο, πρέπει να γνωρίζετε ότι:

  • Οι τιμές διαμορφώνονται ελεύθερα και πρέπει να είναι γραμμένες σε πίνακα σε κάθε δωμάτιο. Το ξενοδοχείο πρέπει να τηρεί όσες παροχές διαφημίζει και να προσφέρει ό,τι ζητήθηκε και συμφωνήθηκε, πάντα ανάλογα με τις δυνατότητές του. Ο ξενοδόχος δικαιούται να ζητήσει προκαταβολή έως 25% της τιμής του δωματίου, αλλά όχι μικρότερη από το μίσθωμα μιας ημέρας.
  • Η προκαταβολή χάνεται σε περίπτωση που ματαιώσετε ή αναβάλετε το ταξίδι και δεν έχετε ενημερώσει εγκαίρως τον ξενοδόχο (τουλάχιστον 21 μέρες πριν), διαφορετικά υποχρεούται να επιστρέψει τα χρήματα.
  • Σε περίπτωση που επιθυμείτε να φύγετε νωρίτερα από το δωμάτιο, αν ειδοποιήσετε εγκαίρως δεν επιβαρύνεστε με τα χρήματα, αλλιώς πρέπει να δώσετε το 50% του ποσού της τιμής που συμφωνήθηκε.
  • Για να είστε σίγουροι και κατοχυρωμένοι, θα πρέπει ο ξενοδόχος να σας απαντήσει εγγράφως με fax ή e-mail μέσα σε 3 ημέρες, ότι αποδέχεται την παραγγελία σας. Αν δεν έχετε έγγραφη απάντηση ή απόδειξη πως όντως έγινε η κράτηση, αυτή θεωρείται ότι έγινε για μία ημέρα και ανανεώνεται καθημερινά σιωπηρώς (εφόσον κανείς, πελάτης ή ξενοδόχος, δεν δηλώνει το αντίθετο).
  • Εγκαταλείπετε το δωμάτιο ως τις 12 το μεσημέρι, ενώ αν παραμείνετε έως τις 6 το απόγευμα, θα επιβαρυνθείτε με το 50% της τιμής. Αν δεν σας δώσουν το δωμάτιο που ζητήσατε, τότε πρέπει να σας εξασφαλίσουν διαμονή σε ξενοδοχείο ίδιας κατηγορίας και τιμής και με τις ίδιες παροχές.
  • Ο ξενοδόχος φέρει ευθύνη μόνο για τα πολύτιμα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα και χρήματα που του έχει παραδώσει ο πελάτης, δίνοντας σχετική απόδειξη.
  • Η διατήρηση μέσα στο ξενοδοχείο κάθε είδους κατοικίδιων ζώων απαγορεύεται, εκτός αν διατίθεται στο ξενοδοχείο ειδικός για τούτο χώρος. Σε κάθε περίπτωση, να υπάρχει αντίστοιχη συνεννόηση μεταξύ ξενοδόχου και τουρίστα καταναλωτή για το θέμα αυτό.
  • Η χρέωση των τηλεφωνημάτων από το ξενοδοχείο είναι ελεύθερη.

Αν πρόκειται για ενοικιαζόμενα δωμάτια, η ΕΚΠΟΙΖΩ σας ενημερώνει να προσέξετε τα παρακάτω:

  • Να φέρουν το ειδικό σήμα του ΕΟΤ και να έχουν στοιχειώδη εξοπλισμό, όπως ψυγείο, κουζίνα, σκεύη.
  • Να έχουν σωστό φωτισμό και να είναι καθαρά, με σεντόνια και πετσέτες.
  • Οι τιμές και εδώ διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά αναγράφονται υποχρεωτικά στα δωμάτια.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ σας συμβουλεύει, στην περίπτωση που αντιμετωπίσετε οποιοδήποτε πρόβλημα, να απευθυνθείτε:

  • Στα γραφεία της Τουριστικής Αστυνομίας (τηλ. 1571)
  • Στον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (τηλ. 210-3310392, 210-3310716, e-mail: complaints@gnto.gr)
  • Στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. 1520, φαξ 210-3842642, e-mail: info@efpolis.gr)
  • Στην ΕΚΠΟΙΖΩ (τηλ. 210-3304444, e-mail: katagelies@ekpizo.gr)
Share

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρει...

0 σχόλια για “Τα δικαιώματα του τουρίστα και οι υποχρεώσεις του ξενοδόχου”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Facebook

Twitter

Google Plus

Vimeo