Στην… Τήνο και στη Νάξο : παραδείγματα εξωστρεφούς τοπικής επιχειρηματικότητας

Τέσσερα παραδείγματα εξωστρεφούς τοπικής επιχειρηματικότητας από τις Κυκλάδες

Ακούγοντας κανείς τη λέξη «Κυκλάδες», η πρώτη εικόνα που του έρχεται στο μυαλό είναι μικρά λευκά σπίτια, καταγάλανες θάλασσες και πλήθη τουριστών που διασκεδάζουν από το βράδυ μέχρι το άλλο πρωί. Αυτή όμως δεν είναι η μοναδική εικόνα. Υπάρχουν και άλλες. Οπως εκείνες των παραδειγμάτων καινοτόμου και εξωστρεφούς τοπικής επιχειρηματικότητας. Η μπίρα Νήσος από την Τήνο, τα βότανα της Organic Islands και τα γαλακτοκομικά προϊόντα της Τυροκομίας Νάξου -το γάλα του Κουφόπουλου για τους γνώστες-, καθώς και τα χειροποίητα ξύλινα γυαλιά Zylo από τη Σύρο είναι μερικές από τις προσπάθειες αυτές. Και μπορεί αριθμητικά να μοιάζουν σαν σταγόνα στο… πέλαγος, η δουλειά που γίνεται ωστόσο έχει όλες τις προϋποθέσεις για να απευθυνθεί σε ένα διεθνές ακροατήριο και -γιατί όχι;- να αποτελέσει έμπνευση για ακόμα περισσότερες ανάλογες προσπάθειες.

Μπίρα Νήσος

Από τον Μάιο του 2013, ο Αλέξανδρος Κουρής μαζί με τη σύζυγό του Μάγια Τσόκλη, παρασκευάζουν στην Τήνο την μπίρα Νήσος. Αν και οι δύο τους δεν είχαν μέχρι πέρυσι σχέση με τον χώρο, καθώς ο Αλέξανδρος είναι στέλεχος της αγοράς της διαφήμισης και η Μάγια δημοσιογράφος, δημιούργησαν ένα εξαιρετικό προϊόν που βραβεύτηκε στον διεθνώς αναγνωρισμένο διαγωνισμό European Beer Star 2014. Η μπίρα τους, αναφέρει ο Αλέξανδρος, «έχει την ευχάριστη γευστική πικράδα των λυκίσκων και τα αρώματα εσπεριδοειδών, τα οποία, σε συνδυασμό με τη γλυκύτητα της βύνης, δημιουργούν μια φρέσκια, ισορροπημένη, αναζωογονητική μπίρα που προσφέρει ολοκληρωμένη απόλαυση είτε μόνη της είτε συνοδεύοντας τις γεύσεις της ελληνικής κουζίνας». Μάλιστα, όπως συνεχίζει να εξηγεί, η Νήσος ζυθοποιείται με κορυφαία υλικά, απόλυτα φυσικό τρόπο και καθόλου βιασύνη. «Υπάρχουν 7 στάδια παραγωγής, διαδικασία που διαρκεί έναν ολόκληρο μήνα. Ενας δρόμος κουραστικός και χρονοβόρος, που όμως εξασφαλίζει ένα άριστο τελικό αποτέλεσμα, προς μέγιστη τέρψη όλων των αισθήσεων. ∆εν σταθεροποιείται με παστερίωση, αλλά με μικροφίλτρανση, διαδικασία η οποία εγγυάται τη μέγιστη διατήρηση της αυθεντικής γεύσης». Αυτή την περίοδο, εξάλλου, η εταιρεία ανακοίνωσε και την παραγωγή μίας σειράς από εποχιακές μπίρες, με την πρώτη από αυτές να λέγεται «7 Μποφόρ». «Οι βοριάδες, τα μελτέμια και τα μποφόρ με την αναζωογονητική τους δύναμη έγιναν σύμμαχοί μας και δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τη νέα ετικέτα της πρώτης εποχιακής μας μπίρας», καταλήγει ο Αλέξαδρος.

Βότανα Organic Islands

Το 2008 ο Νίκος Χατζηανδρέου αποφάσισε να μετακομίσει με την οικογένειά του στη Νάξο και συγκεκριμένα στο χωριό Σαγκρί, 15 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα του νησιού. Εκεί δύο χρόνια αργότερα δημιούργησε την Organic Islands, μια μονάδα παραγωγής και μεταποίησης οργανικών-βιολογικών αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών και βοτάνων όπως το μελισσόχορτο, η λεβάντα, το φασκόμηλο και το θυμάρι. «Η Organic Islands», υποστηρίζει ο Νίκος, «είναι η πρώτη και προς το παρόν η μοναδική εταιρεία στις Κυκλάδες που ασχολείται συστηματικά με την πιστοποιημένη βιολογική καλλιέργεια βοτάνων, παρά το γεγονός ότι η περιοχή παρουσιάζει εξαιρετικά υψηλή βιοποικιλότητα βοτάνων και η καλλιέργειά τους εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα τοπικά εδαφολογικά και κλιματολογικά χαρακτηριστικά (φτωχά εδάφη, έλλειψη νερού, υψηλή ηλιοφάνεια κλπ.)». Οραμα της οικογενειακής επιχείρησης είναι να συνδυάσει τις παραδοσιακές πρακτικές με τις σύγχρονες μεθόδους και τον εξειδικευμένο εξοπλισμό με στόχο τη δημιουργία προϊόντων υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας. «Σημαντικό πλεονέκτημα σε αυτή την προσπάθειά μας είναι τα ίδια μας τα νησιά, τα οποία αποτελούν έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο. Η Organic Islands έχει παρουσία σε περισσότερα από 30 μαγαζιά σε 10 νησιά των Κυκλάδων και την Αττική και παράλληλα επεκτείνει το δίκτυό της και σε χώρες του εξωτερικού (Αμερική, Βρετανία, ∆ανία κλπ.)».

Ξύλινα γυαλιά Zylo

Η προσπάθεια του Περικλή Θερριού και της Ελένης Βακονδίου ξεκίνησε τον Μάιο του 2013 λίγο έξω από την Ερμούπολη της Σύρου. Στόχος των δύο συνεργατών και συντρόφων στη ζωή ήταν να συνδυάσουν «αρμονικά μια παραδοσιακή τέχνη με τη χρήση νέων υλικών». Για να εκκινήσουν μάλιστα την επιχειρηματική τους προσπάθεια στράφηκαν στο crowdfunding, βάζοντας το project τους στην πλατφόρμα του Indiegogo, και ζήτησαν αρχικό κεφάλαιο 15.000 ευρώ. Τελικά συγκέντρωσαν κάτι λιγότερο από 25.000 ευρώ και σήμερα, ενάμιση χρόνο αργότερα, το όραμά τους όχι μόνο έχει πάρει σάρκα και οστά αλλά επεκτείνεται με ταχύτατους ρυθμούς. Η επιχείρηση έχει μετακομίσει από το γκαράζ του Περικλή σε δικό της εργαστήριο μέσα στην πρωτεύουσα του νησιού και απασχολεί τέσσερα άτομα στην παραγωγή. «Το κλίμα βέβαια παραμένει πάντοτε αμιγώς φιλικό», τονίζει ο Περικλής και συνεχίζει αναλύοντας τα επόμενα βήματά τους. Συγκεκριμένα αυτές τις μέρες η ομάδα δουλεύει πάνω στη νέα κολεξιόν που θα περιλαμβάνει 11 σχέδια και 70 διαφορετικούς χρωματικούς συνδιασμούς, νούμερα τρεις φορές μεγαλύτερα σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν. Παράλληλα ετοιμάζει και γυαλιά μυωπίας, ενώ μετά από την επίσκεψή τους σε έκθεση στο εξωτερικό βρίσκεται στα σκαριά και συνεργασία με καταστήματα οπτικών. «Ο βασικός μας στόχος είναι η Zylo να μην αποτελέσει μια μόδα. Ξέρουμε πως στην Ελλάδα η μόδα μέσα σε δύο χρόνια περνάει. Εμείς ήρθαμε εδώ για να μείνουμε».
Θα τα βρεις: Επίσημη ιστοσελίδα

Τυροκομία Νάξου

Αξιοποιώντας την παράδοση του νησιού στον χώρο των τυριών, o τυροκόμος Εμμανουήλ Κουφόπουλος ίδρυσε το 1990 την Τυροκομία Νάξου στον Αγιο Ισίδωρο Γαλανάδου Νάξου. Για τους μη γνωρίζοντες, το Γαλανάδο είναι ένα από τα 30 χωριά-οικισμούς που υπάγονται στον Δήμο Νάξου και απέχει περίπου 5 χιλιόμετρα από τη Χώρα. Εκεί η οικογενειακή επιχείρηση παράγει όλα τα παραδοσιακά τυροκομικά και γαλακτοκομικά προϊόντα του νησιού όπως Γραβιέρα Νάξου ΠΟΠ, Κρασοτύρι (ωριμάζει μέσα στο κρασί και έχει ιδιαίτερη πικάντικη γεύση), Μελανοτύρι (πικάντικο τυρί που ωριμάζει σε μούργα κρασιού) και Μελίπαστο (τυρί γραβιέρα που ωριμάζει μέσα στο μέλι και έχει πικάντικη γεύση η οποία ολοκληρώνεται με τη γλυκιά απόχρωση που παίρνει από το μέλι). Το τυροκομείο διαθέτει επίσης στην αγορά και μία σειρά από προϊόντα όπως βούτυρο, στραγγιστό γιαούρτι, παραδοσιακό γιαούρτι με πέτσα αλλά και γάλα (το ελαφρύ μη ομογενοποιημένο είναι όλα τα λεφτά). «Ο συνεχής ποιοτικός έλεγχος, η τήρηση των κανόνων υγιεινής, η άριστη τεχνογνωσία και ο σύγχρονος εξοπλισμός (πιστοποιήσεις με διεθνή πρότυπα ποιότητας) εγγυώνται την καλή πορεία της επιχείρησης», τονίζουν οι άνθρωποί της. Τα προϊόντα εξάλλου της Τυροκομίας Νάξου διατίθενται τόσο σε καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό σε χώρες όπως η Κύπρος, η Γερμανία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι Ηνωμένες Πολιτείες.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΚΑΙ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

 

Share

Μπορεί επίσης να σας ενδιαφέρει...

0 σχόλια για “Στην… Τήνο και στη Νάξο : παραδείγματα εξωστρεφούς τοπικής επιχειρηματικότητας”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εγγραφείτε στο Ενημερωτικό μας δελτίο

SPONSORS

Μήλος

Αριστούχος απόφοιτος Παντείου Πανεπιστημίου παραδίδει ιδιαίτερα μαθήματα σε μαθητές δημοτικού και γυμνασίου.
Περισσότερες πληροφορίες στο τηλέφωνο 6987358159
SPONSORS
SPONSORS
SPONSORS

Facebook

Twitter

Google Plus

Vimeo